ADS sistem (Adaptive Damping System)

Kada se R129 pojavio, ideja da amortizer menja tvrdoću “u hodu” delovala je kao naučna fantastika, ali Mercedes je to ostvario bez ikakve elektronike unutar amortizera — sve se odvijalo spolja, u realnom vremenu.

🧩 Kako funkcioniše

Sistem koristi hidraulične ventile na kućištu svakog amortizera, kojima upravlja centralni modul – ADS kontroler.
Ovaj modul prima signale sa:

  • senzora nagiba karoserije,
  • senzora brzine točkova,
  • senzora ubrzanja po osovinama.

Na osnovu toga, električni solenoidi menjaju protok ulja u amortizeru, i time menjaju tvrdoću – iz “Soft” u “Firm” tj. iz mekog u tvrđe oslanjanje.
Sve se dešava u milisekundama, a vozač može i ručno birati režim preko tastera.

⚙️ Logika rada

  • pri jakom kočenju → prednji amortizeri se trenutno ukrute, da bi se sprečilo “zaranjanje nosa”;
  • u oštrim krivinama → spoljašnji amortizeri dobijaju veći pritisak;
  • pri laganoj vožnji → sistem otpušta ventile i čini vožnju mekšom.

To je bio analogni aktivni sistem, tehnološki veoma napredan za vreme svog projektovanja i proizvodnje.

⚠️ Slabe tačke

Glavni neprijatelj ADS-a je zaprljano hidraulično ulje. Ako se sistem ne ispira na vreme, ventili ne rade dovoljno sinhronizovano.
Naravno, ukoliko se pravilno održava, ADS sistem radi besprekorno i danas – čak i posle 30 godina.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.